https://baldyrgan-yrgyz.edugov.kz/kz/consul.html#sigFreeId47305fbb9e
2025-2026 оқу жылының ата-аналарға арналған консультациялық пунктің жылдық жоспары
https://baldyrgan-yrgyz.edugov.kz/kz/consul.html#sigFreeId74999c55c4
"Баланы балабақшада анасыз қалуға қалай дайындау керек"
Құрметті ата-аналар, сіз балаңыздың өміріндегі маңызды және алғашқы қадамды жасауыңыз керек: балабақшаға түсу. Бұл өмірдің өте маңызды кезеңі, қоғаммен танысу, жаңа өмірге ену. Өкінішке орай, ата-аналар мектепке дейінгі мекемеде оның дамуының алғашқы жылдарында балаларын тәрбиелеуде әлеуетті көмекші, кеңесші ретінде көрмейді.
Отбасыларда, әсіресе жас отбасыларда, балабақшадағы балалардың өмірі туралы, білім мен білім беру жағдайында құрылған адамдар туралы жеткілікті түсінік жоқ. Балабақшадағы өмір сүру жағдайларына бейімделу, егер сіз кейбір ережелерді сақтасаңыз, ауыртпалықсыз өтуі мүмкін. Ең маңызды және бірінші ереже: ата-аналар өздері сабырлы және өз әрекеттеріне сенімді болуы керек. Баласын бірге қалдыруға тура келетін адамдарға сеніңіз. Егер анасы немесе әжесі баланы балабақшаға көз жасымен апарса, онда бұл жағдайда ең жақсы кеңес-бұрылып, үйге бару! Иә, иә! Дәл солай!
Мектепке дейінгі жаста, әсіресе ерте мектепке дейінгі жаста, бала анасымен өте эмоционалды байланысты және оның жағдайын терең сезінеді. Елестетіп көріңізші, бала соншалықты толқып кетті, бейтаныс жер, бейтаныс орта, бейтаныс адамдар, ол не күтетінін білмейді, содан кейін анасы қандай да бір себептермен алаңдайды. Егер сіздің ең маңызды және сүйікті адамыңыз қандай да бір себептермен жылап жатса, сіздің балаңыз не істеуі керек?
Сондықтан бірінші кеңес: тәрбиешілерге сеніңіз! Әдетте баланың балабақшаға алғашқы келуі таңертең болады .Алғашқы бірнеше күнде (шамамен бір апта, кейде үш аптаға дейін) топта ата-ананың болуы қажет, өйткені анамен бірге бала өзін сенімді және тыныш сезінеді. Ойындар мен ойыншықтар ребноктың қызығушылығын тудырады. Қызығушылық пен белсенділік оны ынталандырады ойын үшін анамнан біраз уақыт кетіңіз. Сонымен бірге, нәресте кейде анасынан алыстап кетеді, үнемі эмоционалды "тамақтандыру" үшін оралады. Мұндай сәт келгенде, анама киім ауыстыратын бөлмеде реббты күтуді ұсынамыз. Бұл жағдайдың басты сәті-анасы нәрестеге қысқа уақытқа кетіп, серуендегеннен кейін оның артынан келетіндігін.
ЕСКЕРТЕДІ. Анам қайтып келгенде, баланың назарын анамның алдамағанына, шынымен біраз уақытқа кетіп, оған оралғанына аудару маңызды. Бірте-бірте ананың болмау уақыты артады. Егер баланың өзі басқа балалармен бірге түскі ас ішуге немесе ұйықтауға ниет білдірсе, бейімделу циклі тезірек аяқталады. Балабақшаға бара жатып, ребнок анасыз жалғыз топта болатынын біледі және бұған алдын-ала келіседі. Бала топта оңай бағдарланады, ойындарға белсенді қатысады. Қазіргі балаларда мазасыздық деңгейі өте жоғары, бейімделудің орташа деңгейінде де, кастрюльге дымқыл шалбармен келуді сұраған бала біртіндеп қалыпты жағдайға оралатынына дайын болыңыз, бұған назар аудармаңыз.
Егер нәресте топқа тыныш кірсе, қуаныңыз, бірақ есікте тұрмаңыз, нәресте жылап, қайтып оралуы мүмкін, содан кейін ажырасу процесі ауыр болуы мүмкін. Балаңызды ренжітпеңіз. Сіздің балаңыз топта оңай бағдарланады, мұғаліммен, балалармен белсенді қарымқатынас жасайды, қажет болған жағдайда көмек сұрайды, Тіпті балабақшаға аң аулайды. Дәл осы кезең бейімделу процесінде соңғы болып табылады. Бірақ оны нығайту үшін ұзақ уақыт қажет. Мұнда топтың тұрақтылығы маңызды: балалармен әрдайым таныс тәрбиешілер кездеседі, іс-әрекеттің реттілігі өзгеріссіз қалады.
Сонымен, қорытындылайық:
- Жұмыс істеуге тура келетін мұғалімге сеніңіз.
- Балабақшадағы жағдайлар мен режим туралы мұғаліммен алдын-ала сөйлесіп, осы жағдайларды біртіндеп үйге жақындатыңыз.
- Теледидар, компьютер көруді шектеңіз, көбірек жүріңіз.
- Балаңызға оны қалай жақсы көретініңізді үнемі айтыңыз ол үшін бұл өте маңызды.
- Әрине, күлімсіреңіз, позитивті ана, баланы балабақшаға бейімдеуде ең жақсы көмек.

Баламен қалай сөйлесу керек?
Көбінесе біз, ата-аналар, өз балаларымызды тәрбиелеу мәселесінде өз-өзімізге деген сенімсіздікті сеземіз. Біз туған-туыстарымыздың көмегіне жүгінеміз, таныстарымыз мен мұғалімдерден қолдау іздейміз. Балақаймен сөйлесе білудің негізгі қағидаларын білу өз бойымыздан жаңа мүмкіндіктер ашуға көмектеседі және көбірек сенімділік сыйлайды. Біз осы мәлімет шабыт көзіне айналып, балаңызбен күнделікті өмірлік жағдайларда әрекеттесудің жақсы бастамасы болады деп үміттенеміз.
Балаға ұнамды сезімдерді көрсетіңіз – балаңызды жақсы көретініңізді көрсетіңіз. Тіл түсінбейтін және өздері сөйлей алмайтын кішкентай бөбектердің өзі сіз көрсеткен махаббат пен қуанышты, қайғы-мұң мен ашу-ызаны ұғынады. Сіз іңкәрлік, күлімсіреу, әңгімелесу және басқа да шаттық пен ынта-ықылас белгілері арқылы қамқорлығыңыз мен махабаттыңызды көрсеткенде балада сенімділік пен ортақтық сезімін тудырасыз.
Балаңыздың қажеттіліктері мен тілектерін түсінуге тырысыңыз, мүмкіндік туа сала, оның бастамаларына қосылыңыз. Балаңызбен қарым-қатынысыңыз мейлінше үйлесімді болуы үшін оның күйіне, сезімдеріне және қалауларына мұқият болуыңыз қажет. Егер сіз балаңызға ілесіп, оның айналысқан әр ісіне қосылсаңыз, өзара тиімді диалог құру оңай болады.
Балаңыз қызығушылық білдірген кез-келген тақырыпта әңгіме құрыңыз, «әңгімені» ым-ишараттан, дыбыстардан және сезім білдіруден бастауға тырысып көріңіз. Осындай көзқараспен, ым-ишаратпен, дыбыстармен, күлімдеумен және ұнамды эмоциялармен жүргізілетін алғашқы «әңгімелесу» сіз және балаңыз арасында берік байланысты дамыту үшін аса маңызды. Байланыстың мұндай алғашқы түрі тілдесуге үйрету үшін де маңызы зор, әрі тіл дамытудың негізі болып табылады.
Баланы мақтаңыз және қолпаштаңыз, оның жасауға тырысқан әрбір ұнамды ісін бағалайтыныңызды көрсетіңіз. Неге ұнамды екенін көрсететін және түсіндіретін жағымды реакция арқылы бала ненің жақсы және дұрыс екенін үйренеді. Ол, сондай-ақ, сіздің нені қалайтыныңызды және одан қандай әрекеттерді күтетіңізді танып-білуге үйренеді. Бұл өте маңызды, себебі, баланың әрекетін мақұлдау және мақтау оның ар-намысының, өз-өзіне сенімділігінің және бастамашылдығының іргетасын қалайды.
Баланың назарын сіздің барлығын онымен бірге бастан кешіретініңізге аударуға көмектесіңіз. Көзқарас, жанасу және сөйлесу арқылы сіз балаға онымен бірге бастан кешіретін және бірге жасайтын әр іске атсалысуға көмектесесіз.
Осы арқылы сіз балаңызға ерекшеленіп тұратын және қызығушылық тудыратын уайымдарды және әсерлерді сезуге және сезінуге жәрдемесесіз. Бірлесіп уайымдау ортақтықты сезіну үшін және баланың сіздің көмегіңізбен қоршаған әлем туралы жаңа мәліметтерді біле алуы үшін маңызды. Бастан кешіріп жатқан жайттың мәнін ашып көрсетіңіз. Осы жайт туралы әңгімелесе отырып, заттарды және адамдарды атай отырып, өз сезімдеріңізді көрсете отырып, қызығушылығыңызды таныта отырып және болып жатқан жайттың маңыздылығына баса назар аудара отырып, сіз балаңызға сезімді мән-мағынамен байланыстыруға, демек – қоршаған ортамен мағыналы байланыс орнатуға көмектесесіз.
БАЛАҒА ӨЗ ОЙЫҢЫЗДЫ ТҮСІНДІРЕ ОТЫРЫП, ҚОРШАҒАН ӘЛЕМДІ ЖАҚСЫРАҚ ТҮСІНУГЕ КӨМЕКТЕСІҢІЗ.
Түсінікті түсіндіру – күнделікті жайттар қалай орын алады, сезімдер бір-бірімен қандай байланыста, сезімдеріңіз туралы қалай ойланатыңызды түсіндіру арқылы сіз балаңызға айналадағы әлемді және сіздің өзіне деген сезіміңізді жақсырақ түсінуге көмектесесіз.
БАЛАҒА ӨЗІН-ӨЗІ ҚАДАҒАЛАУҒА ЖӘНЕ ҚОРШАҒАН ӘЛЕММЕН ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТАРДА АЛДЫН-АЛА БОЛЖАУҒА БОЛАТЫН БАЙЛАНЫСТАР БОЛАТЫНЫН ТҮСІНУГЕ КӨМЕКТЕСІҢІЗ.
Балаңызға айналадағы әлеммен қарым-қатынастарын түсінуді және реттеуді үйрену үшін нұсқау мен көмек керек. Бала өз әрекеттері арасындағы байланысты түсіне білуге үйренгені маңызды.
Баламен сөйлесудің 10 ережесі.
- Үйге ашығып келмеңіз. Ашыққан адам шыдамсыз ,мазасыз болады.
- Өте шаршап қажымаңыз. Шамадан тыс физикалық, ақыл-ой жүктемелер өзіңізді жайсыз сезінуге әкеледі. Жұмыстағы қиындыққа бала кінәлі емес.
- Кызметіңіз туралы айтқанда бала қызметтің одан маңызды екенін сезінбесін. Кызметіңіз сізге ұнайды, баланы-жақсы көресіз.
- Баламен сөйлесу бәрінен де маңызды. Ас дайындауда немесе басқа жұмыс барысында келген баланы итермеңіз . Бала-бұл адам , ал кешкі ас пен жұмысты күтуге болады.
- Бала көмекші әрі отбасының теңқұқылы мүшесі. Ыдыс жуу, еден жуу сияқты үйдегі ең ұнамсыз жұмыстарды тапсырып , баланы жалықтырмаңыз. Неге қоқыты бала төгу керек? Себебі, сіз бұйырасыз!
- Бала арқылы мен білемге салмаңыз. Сіз ересексіз ,сондықтан көп білесіз. Егер де балаңыз басқалармен салыстырғанда өзіне , өз күшіне сенімді болсын десеңіз , бала ересектердей ой түйетінін сезетіндей сөйлесіңіз.
- Жұмыс-бұл жанұяны қамтамасыз ететін құрал. Егер өз өміріңіз үшін жұмыс маңызды болса, бала өзін бақытсыз сезінеді және тез ержетуге асығады.
- Тыңдай біліңіз. Көпшілігімізге баланың ісішала, сөзі маңызды емес деп санаймыз. Ол кішкентай болғанмен «глобальды» болуы мүмкін. Негізінде оның ісі мен сөзі өзіміз сияқты маңызды. Егер балаға сондай көзқарас танытсаңыз, онда ешқандай сенімділік болмайды.
- Баламен кеңесіңіз. Өз ойларыңыз бен уайыммен бөлісіңіз. Ақыл – кеңес сұраңыз және соған жүгініңіз.
- Тілім нан үшін қинай бермеңіз. Балаңыз Сізден материалды тәуелді екенін айтудан қашыңыз. Балада сізге ауыртпалық түсіремін деген ой туады, бұл баланы жаралайды... Қарттық шағыңызда осындай жағдайлардан ұялуыңыз әбден мүмкін.

«Баланы балабақшаға бермес бұрын нені білу керек?» бір жастан үш жасқа дейінгі балалардың сенсорлық дамуы және сөйлеуінің дамуы»

| № | Атауы | Жүктеу |
|---|---|---|
| 1 | 2024-2025 оқу жылы | |
| 2 | Бұйрық |

